Pages

....a place you grow wanting to leave only to realise its where you want to be :)

Followers

Saturday, November 19, 2011

Cuti-Cuti Malaysia Kembali Lagi!!!!!

Wahh!!! Lama sungguh x jenguk blog ni kannn!!!
Assalamualaikum semua!!!

Ok miss nina kembali lagi hehehe..
nak cerita cuti-cuti malaysia @ Pulau Perhentian pulak :)
a very good time spend with my best buddy & my sis..
Dila, Kak Ina(Maybank) & Tehah

Let's start our Journey...
Flite sgtla sesubuh alam huhu..Airasia ke Kuala Terengganu Take off jam 7.10am..
makanya jam 4.30am kami dah gerak dari umah..
brrrrr sejuk nak mandi uuwwaaaa!!!
Landing @ KT airport jam 8.10am..
Sebenrnya sy sudah membuat kesilapan memilih airport for landing hoho..
utk ke Jeti Besut sy sepatutnya memilih utk landing @ Kota Bharu airport..
Excited punya pasal nak grab tiket murah masa tu so ok je lah.
So, perjalanan darat kami nak ke Jeti Besut mengambil masa hampir 1 jam setengah..
Dalam perjalanan masing2 sambung tidur & tiba2 kami di kejutkan dgn lawak tehah..
"Pakcik kalau jumpa petrol pam berenti ya"
Budak yg sgt berat mulut tu telah memberanikan diri untuk bersuara sbb tak tahan nak membuang hahaha!!

Sampai kat Jeti Besut kami terus ke Shari-La Travel agency..
Seperti biasa sy mmg suka amik pakej sbb malas nak pikior hehe..
Setel semua payment kami di minta utk ke Jeti for our boat laju nak ke Pulau Perhentian Kecil..
Wahh!! masing2 dh hilang ngantuk & x sabar untuk bervacation yeay!!!
Pakej yg kami ambil penginapan @ Shari-la Resort utk 4org in one room, 3x Snorkeling, BBQ Dinner & Hi-Tea..
Room memang superb!! sangat besar, view yg cantik..puas hati :)
BBQ x best sgt, rasanya kalau walk in kat gerai yg belambak tepi pantai tu mcm lg best..
Hi-tea Best!! Snorkeling pun best, cuma keadaan cuaca so, x dpt main kejar2 dgn Penyu :(

1st day kami xda snorkeling program,
kami cuma jalan2 tepi pantai, trecking ke the other side of island called Long Beach.
Resort yg kami stay pulak area tu name Coral beach..
Berpeluh la jugak nak sampai ke Long Beach..menjamu mata tgk minah & mat saleh yg seronok sgt berseparuh bogel kat tepi pantai tu..hmmmm
Kami sgah minum2 @ Bubu Long Beach Resort...Resort asal dlm plan kami
Tapi kerana x puas hati punya pasal masa nak book , sy cancel & book Shari-La

Pulau perhentian ni sgt suci dr segi pembangunan, xda jalan tar walaupun untuk motorcycle...
denai2 kecik just untuk pejalan kaki..
kalau yg x larat nak berjalan mereka boleh amik boat taxi
Tapi harga nya agak mahal, from long beach nak ke coral beach RM15-rm20 seorg huhu..
Jalan kaki je lah...
Puas berjalan, amik gambar kami balik ke resort..owh lupa, kami terjumpa dgn seorg celebrity Pelakun Sherra iskandar..hmmm Berbikini..tp ktorg buat2 x nampak jer.Dengan bf dia kut kalau x silap..
@ Resort kami di jamu dgn Hi-tea..Kueh teow grg + sandwich + Kopi 'o' nyum2..sgt nyaman minum2 kat pelantar dgn angin sepoi2 bahasa..cewah!!!
Kerana terlalu kenyang, malam to no dinner huhu..

2nd day program snorkeling yeahh!!!
After breakfast, kami ke kaunter ready for all the equipment..tgu abg boat
Lama rasanya x snorkeling, x sabar!!
kami di bawa ke 5 tempat yg menarik..Flower fish, sherk point, coral point, mencari penyu & Romance Beach..
Untuk flower fish & sherk point rasanya mcm biasa ja..@ coral point agak mencabar sbb betul2 tgh laut dgn keadaan ombak yg agak kuat..Tapi Subhanallah the Coral sgt sgt sgt Cantek!!
Betul2 x puas rasanya...kami amik gambar tp malangnya kamera tu hilang huhu..
Misi mencari penyu pulak, mungkin bukan musim so agak sukar sikit, sy cuma berpeluang sekali sahaja untuk berkejaran dgn penyu..tp kena cepat.Nampak jer bayang penyu terus Terjun!
3 org pengikut sy tu mmg tgk atas boat jer lah kannnn...Penakut nak turun boat pun kena pki tangga adoiyaiiii!!!
Kemudian kami singgah lunch kat gerai mama's, sy x ingat sgt nama tempat tu apa tp dekat dgn sekolah..rasnya perhentian besar kut..entahlah
Lunch kami makan nasi ala carte..rasa boleh tahan, tapi harga sedikit mahal..
Dah kenyang kami sambung ke romance beach, sgt hampir dgn resort kami, cuma untuk sampai situ perlu naik boat...Pantai sgt putih bersih, airnya clear sgt...sayang nak tgalkan tempat tu..sbb memang sgt cantik...arrrgghhh tetiba miss that place :))
Pulang ke resort, kami cuma rehat2 kat bilik, petang jalan2 kat beach, take our Hi-tea owh teringat donut sedap tu huhu & malam BBQ dinner..

3rd & 4th day..to be continue muahaha!!!
Ngantuk la huhu..
sebelum tu kita layan dulu picture2 ni ok...